לייעוץ חינם מלאו את הטופס או חייגו: 055-9378-500
שם
טלפון
שירות
איזור שירות
הודעה
לייעוץ חינם מלאו את הטופס או חייגו: 055-9378-500
ממליצים עלינו
סיון
הזמנו עבודת איטום של גג שטוח בגודל 100 מטר ביריעות ביטומניות.  
עשיתם את העבודה בצורה מקצועית, הצוות שלכם היה מאוד נחמד, מנומס ואדיב. העבודה טובה בנתיים.  
שלומי סוויסה
[20/03/2018]
שליו
הזמנתי עבודת איטום, חייב לציין שתמחרתם את העבודה בצורה הוגנת ביחס למתחרים וביצעתם אותה על הצד הטוב ביותר.
מעל הכל, הבחור שהגיע אדם נעים הליכות. יישר כח!
ברוך משולם
[18/01/2018]

חשבון מים גבוה

חשבון מים גבוה נזילה או תקלה במד מים? אנחנו נעזור לכם לגלות

חשבון המים יצא גבוה מהרגיל, למרות שהרגלי הצריכה שלכם לא השתנו כלל? יתכן שאף קיבלתם מכתב התראה מתאגיד המים שמצביע על צריכה מוגברת. מספר גורמים עלולים להוביל לחשבון מים גבוה מהרגיל, אך העיקרי שבהם הוא נזילה סמויה. נזילה שאינה מטופלת בזמן גורמת לבזבוז מים משמעותי ולעלייה של מאות שקלים בחשבון החודשי. הצעדים הבאים יעזרו לכם להבין אם אכן יש נזילה בבית.


מקבלים חשבון מים גבוה מאוד?
רוצים לבדוק מה גורם לכך?
הזמינו אותנו לגילוי הסיבה
הגעה מהירה לכל מקום בארץ
שירות מקצועי במחיר הוגן לכל כיס

לייעוץ והצעת מחיר ללא התחייבות חייגו:
 
055-9378-500

 חשבון מים גבוה

איך לבדוק אם חשבון המים המוגזם נובע מנזילה – שלב אחר שלב

1. אתרו את מד המים: בדקו את חשבון המים שלכם כדי לאתר את מספר המד שלכם. המספר שמופיע בחשבונית, הוא אותו המספר שמופיע על המד עצמו.

2. סגרו את הברזים: סגרו את כל הברזים ואת כל המכשירים שפועלים על מים, כולל מכונת כביסה, מדיח וכד'. לאחר כ-10 דק הציצו במד - במידה והוא ממשיך להסתובב, זהו סימן מובהק לנזילה.

3. מצאו את מקור הנזילה: בשלב השלישי ננסה להבין מהו מקור הנזילה. חלק מהנזילות ניתנות לאיתור בקלות יחסית. לעומת זאת, יש נזילות שמצריכות התערבות של מאתר נזילות מקצועי או אינסטלטור מוסמך.

4. איתור נזילה בניאגרה באופן עצמאי: במקרים רבים מקור הנזילה הוא בניאגרה, וזו נזילה שתוכלו לאתר לבדכם בפשטות: הכניסו אל מיכל ההדחה סבון כחול או מים עם צבע מאכל. במידה והצבע נוטף בפס כחול במורד האסלה - יש לכם נזילה בניאגרה. בדרך כלל התיקון מסתכם בהחלפת גומייה.

5. איתור נזילה בדוד: אם אתם מדליקים את הבוילר למשך שעות ארוכות אך המים נגמרים במהירות, כנראה שמקור הנזילה הוא בדוד.

6. איתור נזילות בכיור: בדקו את הכיורים בארון המטבח והאמבטיה – אם הם מטפטפים יתכן שגומיית האטם נשחקה.

7. סימנים נוספים לנזילה: זרם נמוך בברזים, ריח של עובש, קירות שמתנפחים או מתקלפים – כל אלו מעידים על נזילה, גם אם היא אינה גלויה לעין.

8. לא מצאתם את הנזילה לבד? פנו למאתר נזילות מקצועי: במידה וניסיתם את כל השלבים שפירטנו אך לא הצלחתם למצוא את הנזילה, אין ברירה אלא לפנות למאתר נזילות מקצועי. מאתר נזילות מקצועי משתמש בציוד מיוחד כמו מצלמה תרמית, מצלמת סיב אופטי או גז.

 

לא רק נזילה: מה הגורמים לחשבון מים גבוה

במידה ואין נזילה אך חשבון המים עדיין גבוה יש גורמים נוספים שרצוי לבדוק:

מים חוזרים: מונה המים בודק את צריכת הפרטית המים הפרטית שלנו, אך לא תמיד הוא מדייק. באופן כללי, שעון המים מסתובב ועולה בכל פעם שמים עוברים דרכו. הבעיה מתחילה כאשר המים עוברים לשני הצדדים, ונספרים פעמיים. התופעה הזו מכונה "מים חוזרים", והיא מתרחשת בבניינים משותפים. הפתרון פשוט למדי - מתקינים שסתום אל חוזר. השסתום עולה בין 300-350 ש"ח בממוצע, והוא מוזיל את חשבון המים בכ-25%.

תקלה אחרת במד המים: במידה וכבר התקנתם שסתום אל חזור ואין לכם נזילה, או לחליפין אם אתם גרים בבית פרטי– יתכן שמד המים תקול. במקרה כזה מומלץ להגיש בקשה לתאגיד המים, לדרוש בדיקה ותיקון של המד ולקבל החזר בגין חיוב היתר.

גניבת מים פיראטית: גניבת מים ממשק בית פרטי, זוהי תופעה חריגה למדי אך לא חסרת תקדים. בהיעדר ממצאים אחרים, אפשר לבדוק גם את הכיוון הזה.


חוסכים בחשבון המים - איך מוזילים את חשבון המים לאחר איתור הנזילה?

אחרי שאיתרנו וטיפלנו בנזילה, חשבון המים יוזל באופן משמעותי. בשלב הזה עדיין חשוב לעקוב מדי חודש אחר חשבון המים, כדי לוודא שהתקלה לא חוזרת. מעבר לכך, כדאי לנקוט במספר צעדים שיחסכו לכם לא מעט כסף:

1. התקינו שסתום אל חזור: בבניין משותף מומלץ להתקין שסתום אל חזור, שמונע ספירה כפולה של המים.

2. עדכנו את מספר הנפשות בבית: חשוב לבדוק ולעדכן את מספר הנפשות בבית כפי שהוא מופיע בחשבון של תאגיד המים. עבור כל נפש בבית אתם זכאים לתעריף מוזל שמגיע לסכום של כ-120 ₪ למשפחה ממוצעת.

3. בדקו זכאות להנחות: אוכלוסיות מסוימות זכאיות להנחה על תשלום המים, כולל מקבלי קצבת נכות כללי עם נכות רפואית בגובה 70% או יותר. כדי לוודא שאתם מקבלים את הזכאות, פנו אל ספק המים באזור מגורכם.


מה עושים אם קיבלתם חשבון מים מנופח ולא אותרה נזילה?

אם אין סיבה ברורה לעליה בחשבון המים תוכלו להגיש פניה לתאגיד המים, ולבקש שתיערך בדיקת חשבון תקופתית. הליך הבירור כולל בדיקות מטעם התאגיד, כולל בירור בנוגע לאופן החיוב (האם הוא בוצע באמצעות הערכה או באמצעות קריאה של המד מים), בדיקת המד במעבדה, מועד התקנת המד ומועל הכיול. בתום הבירור תאגיד המים ישלח תשובה, עם הממצאים שאותרו והפתרונות שננקטו.

זקוקים לחוות דעת של מאתר נזילות מקצועי? אנחנו בחברת הראשון באיטום מספקים סל שירותים רחב ומקצועי לאיתור ותיקון נזילות באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר ובמחירים נוחים.

תשובות לשאלות חשובות על חשבון מים מנופח

ברוב המקרים, חשבון מים מנופח נובע מנזילה בבית. גורמים נוספים לחשבון גבוה מהרגיל הם תופעת "מים חוזרים", תקלה במד המים, או גניבת מים פיראטית.
כדי לברר אם יש נזילה בבית, יש לסגור את כל הברזים והמכשירים הפועלים על מים ולבדוק את מד המים של הדירה. אם המד ממשיך להסתובב – סימן שיש נזילה.
כדי לקבל החזר בגין צריכת המים העודפת עליכם לדווח על התקלה לתאגיד המים תוך שישה חודשים. ההחזר יינתן בגין 4 חודשים לכל היותר. שימו לב שמדובר בתעריף מופחת בגין חודשי הנזילה.